niedziela, 15 marca 2015

Obietnica Łucji- Dorota Gąsiorowska

Obietnica Łucji to debiutancka powieść Doroty Gąsiorowskiej. Pani Dorota pisała od dawna ale właśnie w tym roku postanowiła się ujawnić i wysłała "Łucję" do wydawnictwa. Taki prezencik na 40-te urodziny.Wszystkich powieścią oczarowała.

Dorota Gąsiorowska zabiera nas dzięki głównej bohaterce do miejscowości  o dżwięcznej nazwie Różany Gaj. Łucja bo tak ma na imię główna bohaterka będzie się spełniać w tej miejscowości jako nauczycielka historii w szkole podstawowej, ponieważ z wykształcenia jest historykiem. Zatrzymuje się u pani Matyldy,najpierw podchodzi do niej z dystansem, później połączy obie kobiety przyjaźń. Zaprzyjaźnia się również z małą dziewczynką Anią,która jest odzwierciedleniem jej samej z dzieciństwa.

"Gdy patrzyła na Anię widziała dawną siebie: wychudzoną dziewczynkę w przyciasnym ubraniu, z lekko podkrążonymi oczami..."


Ania postanawia zapoznać nauczycielkę z jej śmiertelnie chorą mamą.  Obie kobiety również się zaprzyjaźniają. Łucja po lekcjach odwiedza Ewę, pomaga w odrabianiu lekcji Ani. Kilka dni przed śmiercią Ewa prosi Łucję o spełnienie obietnicy.Mianowicie prosi aby Łucja znalazła tatę Ewy. Oczywiście Łucja się zgadza.  Obietnica obietnicą ale nasza bohaterka nie wie od czego zacząć. Traf chciał że spotyka go na swojej drodze całkiem przypadkiem. Dzięki temu że wybrała się z kolegą na wernisaż prac pewnej artystki, poznaje bardzo utalentowanego pianistę,któremu spojrzała tylko w oczy a już wiedziała że jest ojcem Ani.

Czy historia znajdzie swój szczęśliwy finał? Po rozwiązanie zapraszam  do książki :).

Przeczytałam tę książkę dzięki wydawnictwu ZNAK.

Książka ogólnie podobała mi się chociaż na początku miałam mieszane uczucia. Początek powieści niczym się nie wyróżniał. Historie typu wyjeżdzam gdzieś i zaczynam wszystko od początku jest na pęczki. Ogólnie myślałam że nie uda mi się skończyć ksiażki. Pewnie zapytacie mnie co mnie do niej ostatecznie przekonało?
Przekonała mnie historia samej Łucji. Łucja mimo swojego wieku nadal w głębi duszy jest małą pokrzywdzoną dziewczynką. Ja też w czasach szkoły podstawowej czułam że odstaję od rówieśników. Też czasami byłam obiektem kpin. Nadal to uczucie siedzi gdzieś głęboko we mnie. Życie ją nie rozpieszczało, brakowało jej miłości i akceptacji ze strony bliskich. Poznając Anię ,uczy się kochać drugą osobę i przekonuje się że dla innych może być całym światem. Cieszy się ,ze ktoś ją pokochał, lubi jej towarzystwo.

Jeśli szukacie książki, która was oderwie od rzeczywistości,polecam "Obietnicę Łucji". Ja nie mogłam się doczekać momentu, kiedy będę mogła wrócić do bohaterów Różanego Gaju. Mam nadzieję, że "Obietnica Łucji" doczeka się kontynuacji.



1 komentarz: